Jaroslava Pulinovitši näidendi „Charoni koor“ maailmaesietendus toimus Vene Teatris. 2014. aastal kirjutatud näidendit on korduvalt lavastatud erinevate teatrilaboratooriumide ja festivalide raames, kuid “oma lavastaja” leidis näidend alles nüüd.
Näidendi keskseks tegelaseks on 25-aastane Nastjake. Ta on kunagine imelaps. Nastjake elab koos oma õe ja õemehega, kes hoolivad temast väga. Noor naine on siiski sügavalt õnnetu. Tema lootused ja ootused ei ole täitunud - temast ei saanud ooperitähte. Ta küll laulab ooperiteatris, kuid mitte solistina, vaid kõigest kooriartistina. Nastjakese ainsaks hingekosutuseks kujunevad manipulatsioonid ning saatuslikud kiremängud. Et sellised mängud võivad nende algataja vedada sügavale kuristikku, kust ei ole enam tagasiteed, mõistab kangelanna alles loo lõpus...
Jaroslava Pulinovitš:
„Minu jaoks oli siin loos oluline jälgida manipulatsioonide kujunemist. Kirjutasin selle näidendi 2014. aastal ja sel ajal otsisin vastuseid küsimustele, miks ja kuidas kujunevad välja manipulaatorid ning kuidas arendatakse manipulatsioone. Nende mõtiskluste käigus sündiski minu ettekujutuses näidendi peategelane Nastjake. Hiljem lugesin ma päris palju imelastest, kes olid lapsepõlves erakordselt andekad, kuid täiskasvanuna ei saanud neist silmapaistvaid loomeisiksusi. Mind üllatas, milliseks kujunesid nende elud ja et väga tihti ei saanud nad oma eluga täiskasvanueas hakkama. See saigi uue näidendi aluseks. Minu jaoks on see näidend katkisest lapsepõlvest ja mul on hea meel, et selle toob lavale Artjom, kes on minu silmis väga andekas lavastaja.“
Näidendi lavastaja Artjom Garejev (Eesti teatri aastaauhinna laureaat parima lavastaja kategoorias aastal 2016):
„Ma otsisin kaua sobivat kaasaegset näidendit Vene Teatris lavastamiseks. Tahtsin leida materjali, millel oleks kaalu meie erilises kultuuriruumis. Paljud vene kaasaegsed draamateosed kujutavad eluolu, mis minu hinnangul ei oma kõlapinda meie ühiskonnas. Aga Jaroslava Pulinovitši näidend on unikaalne selles mõttes, et loo tegevus võib toimuda ükskõik kus, ükskõik millises linnas, ükskõik millises teatris. Näidendis on suurepärased dialoogid, sügavad ja elulised tegelaskujud ning põnev süžee. Peamine on siin armastuse puudumise motiiv, keskendumine ainult iseendale ja enda üleelamistele, psühholoogilised mängud ja manipulatsioonid, egoism ja infantiilsus, inimese võimetus võtta vastutust oma tegude eest. Need probleemid on kaasajal väga aktuaalsed.“
Lavastus „Charoni koor“ on mitmes mõttes eriline. Peategelase Nastja rollis teeb Vene Teatris debüüdi noor andekas näitlejanna Marika Otsa. Helilooja Aleksandr Žedeljov kirjutas lavastusele originaalmuusika, mis salvestati koos „Voces Musicales“ kooriga Janne Fridolini juhtimisel. Lavastuse teeb unikaalseks ka mängukoht, mis on tavapärasest erinev. Näitlejad mängivad ja liiguvad suure saali eeslaval, saalis ja teatri fuajees ning publik istub laval.
NB! Etenduses kasutatakse paaril korral ebatsensuurseid väljendeid
Etenduse loomisel osales koor: Voces Musicales
Dirigent Janne Fridolin
- Sopran Ingrit Malleus
- Sopran Marite Oroperv
- Sopran Maarja Malmet
- Alt Annika Kuuda
- Alt Liisi Laanemets
- Alt Ode Pürg
- Tenor Simon Dalzell
- Tenor Linus Ganman
- Tenor Johan Kütt
- Bass Jaanus Kann
- Bass Henri Taube
- Bass Siim Valdmets